20.4.2017

Best things in Montpellier

Ranskan kulttuuri ja kieli. Kyllä, jopa mä olen onnistunut rakastumaan tähän ihanaan kieleen, joka aluksi tuntui mulle niin vaikealta. Kuinka huippua on tajuta vihdoin ymmärtävänsä ja osaavansa tätä kieltä. Vaikka pikkuaskelia mennään eteenpäin, on ne mulle suuria. Varsinkin, jos osaan vastata ihmisille kadulla tai asioida kaupassa ranskaksi. Jes! Yksi asia mun bucket listilta hoidettu ;-)




Ihmiset. Oon tutustunut täällä ihan mahtaviin ihmisiin, joita ilman elämä olisi todellakin kurjempaa! On todellakin rikkaus tuntea ihmisiä eri kulttuureista ja maista. 

Montpellier. No kyllä, parasta täällä on itsessään tämä kaupunki. En olisi voinut valita paremmin vaihtokohdettani. Täällä kaikkialla on niin kaunista, ihan sama käveletkö keskustassa, vanhassa kaupungissa, lähiössä... Kaikkialla on ihania taloja, puistoja, kasveja, suihkulähteitä. Ja kaikista kauniista asioista mulla on täältä varmaan 5000 kuvaa :-D



Heli. Kyllä. Tämä ihana ihminen ansaitsee ihan oman kohtansa. Nähdään Helin kanssa päivittäin, oli se sitten ohimennen tramissa tai monen tunnin juoruhetkellä kahvikupposten (tai viinilasien...) ääressä. Välillä elämä olisi täällä ollut todella raskasta ilman mun sielunsiskoa, jonka kanssa ollaan jaettu kaikki ilot ja surut meidän vaihtarimatkan aikana. Ehdottomasti paras asia, mitä mulla on jäänyt vaihdosta käteen, on ystävyys Helin kanssa.



Ranta. Keskustasta pääsee rantaan n. 30 minuutissa tramilla ja se onkin yksi mun lempipaikoistani täällä. Todella pitkä rantaviiva turkoosin meren vierellä, ah! Olen aina asunut meren lähellä, joten olen sen täälläkin kokenut todella tärkeäksi.



Kahvilat. Toinen toistaan ihanempia kahviloita löytyy joka kadunkulmalta. Ollaankin monta kertaa vaihdettu meidän "vakkaripaikkaa", sillä aina löytyy joku ihanempi pikku paikka vanhasta kaupungista. Tätä kahvilakulttuuria jään kaipaamaan varmasti!

Aurinko. Montpellierissä paistaa aurinko lähes aina. Kuinka ihanaa on herätä auringonpaisteeseen ja pukea päälle kesävaatteet jo maaliskuusta lähtien... ;-)



2 kommenttia:

  1. Voi ihana Laura!!<3 Oon ihan sanaton! Oot niin tärkeä!

    VastaaPoista
  2. Ystävyys on kyllä parasta maailmassa, ja hyvä ystävyys säilyy vaikka välimatkat on pitkät.
    Ihanat kuvat

    VastaaPoista