19.4.2017

Marseille & Calanques

Niinkuin mainitsinkin jo, Atte saapui tänne mun luokse viikoksi. Ajattelin, että viikko pelkästään Montpellierissä on aika paljon, joten voitaisiin tehdä reissu jonnekkin, missä mäkään en ole aiemmin käynyt. Varattiin sitten bussiliput Marseilleen ja vietettiin siellä kaksi päivää!

Marseille on kahden tunnin ajomatkan päässä Montpellieristä ja se on Ranskan toiseksi suurin kaupunki. Marseille oli mun mielestä ihan kiva kaupunki, mutta mun makuuni ehkä hieman liian suuri ja täynnä ihmisiä. Kuitenkin meillä oli ihan huiput kaksi päivää tuossa miljoona kaupungissa! kierreltiin nähtävyydet läpi, syötiin hyvin ja yhtenä iltapäivänä päätettiin mennä Calanqueksen luontopuistoon. Ja huh, onneksi mentiin!

Tuo puisto on kyllä yksi hienoimmista kokemuksista, mitä mulla täältä Ranskasta on. Käveltyjä askelia tuli tuona päivänä aika paljon, kun kierrettiin puistossa ensin ylös vuoria pitkin, jonka jälkeen vielä aivan meren rantaan asti alas. Maisemat olivat ihan mahtavia, vuoria kaikkialla ja turkoosi ja kirkas meri. Voi että, tuonne mä lähtisin vaikka heti takaisin!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti